Dag nummer 2! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu Dag nummer 2! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu

Dag nummer 2!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

31 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 2: 31-08-2014 21:01
Even een kleine update van vandaag. De wekker ging hier om half9, zodat mijn kamergenote en ik om 9 uur konden ontbijten (is van 7-10), dat viel helemaal niet tegen! Er was vers fruit: ananas, watermeloen en een witachtige sinaasappel (later bleek het witte grapefruit te zijn) deze was helaas nog wat bitter en niet erg sappig maar de rest was hartstikke lekker! Verder was er brood wat je kon roosteren (dan was hetwel te kanen) en er was: boter, ham, kaas, ei, komkommer en minitomaatjes als beleg. Verder kon je ook nog kiezen voor yoghurt met muesli.
Na het ontbijt ging ik douchen en ging mijn kamergenote nog even op zoek naar een wit blousje voor het schooluniform (jaja, je leest het goed een prachtig schooluniform!... bestaande uit een zwarte rok tot op de knie, een witte blouse en zwarte gesloten schoenen het liefst met hakje.
Hierna ging ik maar eens de kast inruimen met alle inhoud van mijn koffer. Dit was nog een hels karwei, want ook al lijkt de kast gigantisch (hoger als de deur en zeker anderhalve meter breed) als je hem opent is het een zware tegenvaller dat er alleen maar hangruimte is en welgeteld 7 kleerhangers Er is een plank om kleding op te leggen, maar helaas zit die op ongeveer 2 meter hoogte, en zijn zowel mijn duitse kamergenote en ik allebei meer dan 35 cm kleiner.. Daarom ligt nu alles op de bodem van de kast haha. Omdat ik mijn koffer had geseald (een plasticje eromheen laten doen op het vliegveld tegen diefstal e.d.) moest ik het plastic weggooien, maar er was geen prullenbak op de kamer.. hmmmm… en dus ging ik naar beneden om het te vragen aan 1 van de vrouwelijke hulpjes van de eigenaresse: Miss ohn. Helaas verstaat die geen woord Engels en dus probeerde ik het maar uit te beelden, werkte niet echt. Uiteindelijk liep ze me voor, dus ik was helemaal trots dat het me was gelukt het haar duidelijk te maken waar ik mijn afval weg kon gooien. Helaas was het nogal een domper toen ze een kast open deed en daar allemaal schoonmaak artikkelen stonden (alhoewel dat ook al iets was, wat we ons afvroegen). Maargoed uiteindelijk haar meegenomen naar de kamer (waar ze overigens netjes haar slippers uit deed voor ze de kamer van ons binnenstapte “ thai courtesy” en toen begon ze ineens heel hard te lachen en ging ze me voor naar een grote blauwe afvalbak aan het einde van de gang (we delen dus de afvalbak met de rest van de kamers op de eerste verdieping (oohjaa.. ik zit op de eerste verdieping, er zijn er twee in totaal).
Om 13 uur, plaatselijke tijd, dus bij jullie in Nederland was het 8 uur, zou onze introductie beginnen. Helaas was deze er niet echt en werden we regelrecht op de bus gezet naar Future Park, de plaatselijke shopping mall, waar ik gisteren ook al was geweest. Over deze reis deden we ongeveer een uur. Daar aangekomen zei Miss Ann (vrouw van Stenden die ons ging rondleiden en waar we heen kunnen met vragen over school): Oke tot half5! DOEI goeeeeeddd, voor zover de introductie haha. We werden aan ons lot overgelaten en dus gingen Pam en ik maar een rondje doen door de Mall. We kregen nogal honger dus hebben we eerst wat drakenfruit gekocht, je kreeg een joekelzak waar je veels te veel aan had, voor 25 baht, iets meer dan 50 cent. Hierna gingen we voor Pam op zoek naar schoolartikellen, ze had eerst een tijd rondgereisd en had het daardoor nog niet aangeschaft. We vonden het vrij gemakkelijk, maar helaas was een agenda het moeilijkste.. Ze kennen namelijk geen agenda met de data er al in, nee dat moet je zelf doen. Oftewel voor je aan je jaar begint moet je eerst zelf overal de data in zetten en de juiste dag aankruisen, logisch. Er stond dan ook op de voorkant dat deze agenda: NO EXPIRY DATE (geen houdbaarheidsdatum) had. GOH, hoe zou dat nou komen haha.
Op het toilet, tja moet ook gebeuren, kwamen we een thaise dame van ongeveer 30-35 tegen, die, ja echt, poezenoortjes op had. Ernaast stond een meisje van ongeveer 10 met andere poezenoortjes, maar het paste toch beter bij haar leeftijd. Erg apart.
Omdat we op een gegeven moment genoeg drakenfruit hadden gezien, gingen we opzoek naar een ander eettentje, we gingen van de 3e etage naar beneden maar er was vrij wel alleen snackvoedsel te vinden en wij zochten een wat gezondere maaltijd dus gingen we verder. Uiteindelijk om half 4 een uur voor we weer terug moesten naar Miss Ann, hadden we een restaurantje gevonden dat erg druk was (vaak een goed teken) en waar de fotos van het eten er een keer fatsoenlijk uit zagen. Daar heb ik rijst met kip teriyaki gehad, daarbij serveerden ze een kippenbouillonetje. Erg lekker en gelukkig helemaal niet scherp. Pam wilde graag iets eten met alleen groente maar dat vond de ober nogal moeilijk om te begrijpen en dus nam ze uiteindelijk een noedelsoep met gambas. Ze vroeg nog of het zonder de gambas kon dus alleen de noedelsoep met groente, maar toen werd ze onbegrepen aangekeken. Dit koste ons in totaal: 268 baht, omgerekend 6 en een halve euro. En dat was nog duur!
Daarna gingen we terug naar de campus met de bus, maar deze keer duurde de reis welgeteld 15 minuten! Oftewel op de heenreis hebben 45 minuten lang vast gestaan, door het verkeer naar het centrum van Bangkok. Dit is altijd een groot risico factor dus veel mensen gaan extreem vroeg van huis als ze bijvoorbeeld moeten werken.
Bij de campus gingen we meteen naar de plaatselijke winkeltjes (10 minuutjes lopen) om daar op zoek te gaan naar een wit blousje voor Pam en haar zus op te zoeken, die nog blijft tot morgen (Pam was met haar op rondreis geweest). Weer merkten we dat we af en toe raar aangekeken werden.
Uiteindelijk een wit blousje gevonden voor 220 baht, welgeteld bijna 5 en een halve euro. Niet lang daarna gingen we even wat eten bij een straattentje: We hadden alle drie een noedelsoep met kool, voor 75 cent! (25 baht). Dat vulde echt ontzettend goed. Pams zus nam daarna nog een soort pannekoek met banaan en chocoladesaus die ook terplekke in een straattentje werd gemaakt. Het deeg werd flinterdun uitgewreven waarna deze in een gloeiend hete met olie besmeurde wokpan werd gedaan, toen werden de stukjes banaan gemixt met een ei erop gedaan en werd de hoekjes van de pannekoek erom heen gevouwen zodat hij dicht was. Deze draaide ze een aantal keer om en daarna was ie klaar maaaaaar voordat ze hem kreeg werd er een kilo chocosaus op gespoten evenals iets van een melkproduct (uit blik..?) waarvan we dus niet echt wisten wat het was. Ooh en suiker niet te vergeten. Een supervullend dessert, welke nog duurder was dan ons avond eten haha. Welgeteld 40 baht, ongeveer een euro.
Nou deze blog werd weer wat langer als verwacht, en aangezien ik nog steeds last heb van de jetlag ga ik nu lekker slapen!
Ohja, morgen gaat de wekker om 7 uur voor de eerste schooldag! We worden om 8.45 opgehaald door Miss Ann en dan gaan we lopend naar school, deze hadden we onderweg naar de winkeltjes al even gespot!

  • 31 Augustus 2014 - 21:21

    Alex Kaminski:

    Leuk om te lezen schat. Zo te zien heb je het prima naar je zin, behalve de jetlag dan maar die was wel te verwachten. Handig zo'n hulpje van de eigenaresse die geen woord Engels spreekt. Leidt wel weer tot hilarische situaties en die zijn dan wel weer erg leuk om te lezen en voor jou om later zelf terug te lezen.
    Hoop dat je snel over de jetlag heen bent. Heel veel plezier tijdens je eerste schooldag morgen en blijf ons op de hoogte houden van al je ervaringen. Echt leuk kom te lezen. Dikke kus en grote knuffel, papa

  • 31 Augustus 2014 - 23:57

    Mi:

    Geweldig zeg, leuk om je ervaringen te lezen.ga vooral zo door..
    veel succes en plezier tijdens je eerste schooldag..
    Dikke kus en veel liefs miranda, john en
    een hele dikke knuffel van Thomas. .

  • 01 September 2014 - 12:02

    Sylvia Davids:

    Heerlijk om te lezen hoe het je vergaat. Het waterr loopt me in de mond bij al die fruithapjes en het lekkere eten.Ben ook heel benieuwd hoe je 1e schooldag is. Geniet ervan! Liefs Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik houd dit dagboek bij, om familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn avonturen in Thailand.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4250

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Augustus 2014 - 09 November 2014

Thailand

Landen bezocht: