Weer een leuk weekendje: Ko Chang! - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu Weer een leuk weekendje: Ko Chang! - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu

Weer een leuk weekendje: Ko Chang!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 September 2014 | Thailand, Ko Chang

Maandag week 5:29-09
Het derde weekend gingen we weer naar een eiland, dit keer: Ko Chang! Omdat we vrijdag vrij waren, gingen we donderdag nacht al weg. Om 23.30 vertrok onze eersteklas bus, die ons naar Trat zou brengen, van waaruit we naar Ko Chang zouden reizen met de boot. Dit was een reis van 5 uur. We vertrokken om 22.00 met de taxi naar Ekkamai. Iets na elven kwamen we daar na een helse rit, want die taxichauffeur kon echt niet rijden gewoon en had ongeloofljk omgereden, want na een halfuur waren we nog steeds in t zelfde dorpje. Toen we kaartjes kochten voor de nachtbus, bleek dat hij al bijna helemaal vol zat, (wie gaat er in godsnaam om 12 uur ’s nachts met de bus.. Ja, wij ok..) en dus moesten we de achterbank delen met zn vijven. Nou dat zat zeer prettig.. NOT. Inderdaad echt eerste klas.. De rugleuning kon niet naar achteren, dus je zat de hele tijd rechtop en dat resulteerde in een stijve nek en rugpijn. Kelly was het er nooit echt mee eens geweest, dat we de nachtbus namen, die wilde liever de bus van 6 uur ’s ochtends nemen, dus die vond het helemaal leuk allemaal! Haha. De reis ging opzich heel snel voorbij, we kregen een flesje water, een muffin en een lekker zacht dekentje. Dus de hele reis lekker geslapen. We kwamen om 4 uur aan, net iets sneller als verwacht. Daar aangekomen moesten we weer met een ander busje naar de pier voor de boot. We gingen door het pikkedonker in the middle of nowhere met zo’n pick-up truck voor ongeveer een half uur, dus het was lekker wakker worden. We zagen alweer voor ons dat we hier ergens werden gedropt. Maar gelukkig werden we ergens gedropt waar wel licht te vinden was, waar we een bootticket moesten kopen, maar die hadden we bij het busstation al gekocht en dus gingen we weer 5 minuten met diezelfde truck en toen kwamen we eindelijk aan bij de Ferry. De Ferry was heerlijk rustig en we hebben de zon op zien komen, heel chill. Rond 6 uur kwamen we uiteindelijk aan op Ko Chang. We gingen eerst maar naar het hotel, waar we gelukkig meteen konden inchecken. De kamers waren heel ruim en het was een stuk luxer dan we waren gewend, heel erg fijn! Meteen gingen we de tas inpakken voor het strand en op zoek naar een restaurantje om wat te eten. Het strand lag op nog geen minuut lopen. We moesten letterlijk de straat oversteken en je was er ongeveer. We hadden op het internet gezien dat White Sand Beach, het strand waar wij aan zaten, het meest bekende strand was van Ko Chang. Helaas, was het allemaal erg uitgestorven. Toch hebben we een restaurantje gevonden en daar heb ik de lekkerste mango smoothie gehad! En een heel vies ei met brood, dat dan weer wel. Na het ontbijt gingen we een plek zoeken op het strand om van de zon te genieten, want het was ondertussen ook alweer 29 graden! Helaas zitten we in het regenseizoen en valt de regen altijd ’s nachts en daarnaast was t ook pas net eb geworden, dus het strand was nog zeiknat.. En daarnaast waren er overal krabben en gaatjes waar de krabben in gaan zitten, waar niet iedereen even blij mee was. Op een gegeven moment kwamen we langs een hotel met ligbedjes en een super chill zwembad met zwembadbar. We gingen vragen of we daar toevallig ook mochten gaan liggen. We moesten wel 300 baht betalen, maar het mocht en we kregen nog een handdoek ook. Dus heerlijk bijkomen aan het zwembad en vooral erg veel slapen! Heerlijk. Het zwembad keek aan de ene kant uit op de met bos begroeide bergen en aan de andere kant op de zee. Dat was echt the-best-of-both-worlds! Echt top! Op het warmste moment was het maar 32 graden, maar de gevoelstemperatuur was boven de 40. We hadden dé perfecte dag uitgekozen om lekker aan het zwembad te liggen, want we hadden begrepen van de lokale bevolking dat het hiervoor alleen maar had geregend. ’S Avonds hebben we gegeten bij een pizzeria, die echt heeeeeel goed was. Helaas waren onze ogen wat groter dan onze maagjes. Ik had vooraf minestrone soep gegeten en zat alleen daarna al helemaal vol en nog geen 5 minuten later kwam de pizza ook al! Pffff, heb nog nooit zo vol gezeten, en meer als de helft van de pizza laten staan haha. Zooooo’n zonde! Daarna zijn we nog even door het straatje gelopen en de winkeltjes ingegaan. ’s Avonds wilden we in de buurt uitgaan. Helaas was het laagseizoen en dus was er niets te doen. We kwamen wat andere mensen tegen van Sita Villa die naar een ander strand gingen, Lonely Beach. Omdat het zo rustig was, besloten we mee te gaan. We moesten weer in zo’n pick-up truck en na ongeveer een half uur kwamen we aan. In de eerste bar was iedereen aan de paddo’s, Ting Tong’s magic mushrooms 100 baht (2,50euro) en daarom dansten ze allemaal heel dom. Omdat we ons daar niet erg chill voelden, gingen we naar de bar ernaast. Dat was echt superleuk! Hele leuke muziek en het was er heel gezellig. Rond vier uur gingen we naar huis en reed dezelfde man die ons heen had gebracht ons ook weer naar huis. Alleen die vent was volgens ons echt helemaal zat. We zaten met z’n 12en ongeveer achterin die laadbak, terwijl die auto door de bergen reed. Het was dus en heel steil en die vent vond het dan zooooooo grappig om ergens stil te gaan, zodat die dan achteruit reed omdat hij de hellingproef dus duidelijk niet meer onder de knie had. Dus twee keer begaf de motor het.. En daarna vond die vent het ook echt heeeeel leuk om ineens midden in een dorpje achteruit te gaan rijden, keihard tegen een tent aan. Gelukkig zijn we heelhuids aangekomen.
Op zaterdag gingen we op olifanten rijden. Er waren vier plekken waar we uit konden kiezen, 3 langs the main road en 1tje wat verder weg in het regenwoud, Ban Kwan Chang. We kozen voor de laatste. Ko Chang betekent overigens ook: olifanten eiland, als je het letterlijk vertaald, vandaar dat je er zo veel plekken hebt om op olifanten te rijden. We kozen voor Ban Kwan Chang, omdat we wat research hadden gedaan en deze had een award gewonnen in verband met diervriendelijkheid. We vonden het namelijk wel belangrijk dat de olifanten goed werden behandeld. Ik vond het echt een hele leuke ervaring. De omgeving was echt supermooi en het ging allemaal veels te snel voorbij. Onderweg kwamen we erachter dat het wel een erg toeristische plek was, want de olifantentrainers spraken wel een beetje Nederlands. Natuurlijk wel alleen dingen als: Hoi lekkerding, hou van jou! Lekker kontje! En vissie vissie vond 1 man wel grappig, want hij begon iedere keer keihard te lachen als hij dat zei. Het was wel heel grappig. Tijdens de rit gingen we door het regenwoud over kleine paadjes en ook kwamen we langs een waterval en gingen we door het water met de olifanten. De olifanten werden goed behandeld, alleen hadden de trainers wel een stok mee, met daarbovenop een metalen haak. Maar ze hebben hem niet gebruikt. Wel zette onze trainer af en toe zijn voet af op het oor van de olifant om hem te laten lopen. Die van ons was nog maar 14 jaar oud, en dus nog wat koppig. De andere olifanten waren 35 en 56. De leeftijd van olifanten is te vergelijken met dat van een mens, want ze kunnen over de 100 worden. De safari duurde een uur en daarna mochten we de olifanten bananen voeren. Ze pakten het gewoon uit de hand, heel leuk! Na de safari hadden we wel zin in een lekker massage en daarom kozen we voor een full body oil massage, dat nog geen 10euro koste en een uur duurde. Echt super chill was dat. Gaan we zeker nog een keer doen voor we weggaan. ’s Avonds aten we bij een andere pizzeria die erg goed stond aangeschreven op tripadvisor. Daar heb ik lekkere bruschetta gehad en daarna een heerlijke vegetarische pasta.
En daarna natuurlijk weer een feestje. We gingen naar een plek dichtbij. Maar we hadden al snel door dat dat meer sekstoerisme was. We werden geholpen door een meisje die ons meteen wilde versieren en alle barmeisjes droegen zeer strakke en vooral korte kleding. Heel apart. Hierna gingen we naar een andere bar en rond 2 uur besloot de rest om terug te gaan naar Lonely beach. Maar omdat het vrij ver weg was en ik al erg moe was en wist dat het toch weer minstens 5 uur zou worden, ging ik lekker naar bed. De volgende dag moesten we uitchecken. We gingen langs de receptie om te vragen of we misschien onze spullen wat langer op de kamer mochten laten, de receptionist zei dat het prima was, want hier zeggen ze op alles ja als ze het toch niet begrijpen, want als ze nee antwoorden dan moeten ze een uitleg geven, is ons verteld. Maar omdat het dus prima was, gingen we eerst even lekker ontbijten. Later bleek dat om 5 over 12 de receptionist langs kwam om ons te vragen of we wilden uitchecken, terwijl hij een halfuur daarvoor had gezegd dat het allemaal prima was. Dit was trouwens wel het lekkerste ontbijtje wat we tot nu toe hadden gehad. Normaal hadden we droge toast met een ei wat nog veel langer had moeten bakken.. Maar nu hadden we een lekker pizzabroodje, te vergelijken met Pizza Quick. Uiteindelijk hadden we om 1 uur uitgecheckt en waren er geen extra kosten in rekening gebracht, das dan wel weer netjes. We kozen ervoor om nog lekker even een duik in het zwembad te nemen, voor we weer terug gingen naar huis. Eenmaal bij het zwembad, kwamen we erachter dat de boot om kwart voor 3 ging en dus moesten we heel erg opschieten. We hadden snel een duik genomen om af te koelen en toen maar snel omkleden en een pick-up truck zoeken. We hadden nog maar een halfuurtje en het was best ver rijden, maar Anouk en Lisanne vonden het nodig om eerst kaartjes te shoppen, haha. Want daar waren ze al vier weken naar op zoek, maar ze verkopen hier alleen echt ontiegelijk lelijke kaartjes. Dus terwijl Daphne, Kelly en ik een pick-up truck hadden aangehouden, gingen zij nog rustig kaartjes zoeken en afrekenen. De truck wilde niet te lang wachten en dus riepen we dat ze echt NU moesten komen. Toen ze kwamen, liet Lisanne ook nog eens de helft van dr spullen vallen. Het ging allemaal heel smooth haha. Het was een lange reis. Weer opnieuw met de pick-up truck naar de Ferry, met de Ferry naar trat en vandaaruit dit keer niet met de bus maar met een mini-van die ons in 4 uur (dus een uur sneller dan de bus) naar Bangkok bracht. Toen nog weer met de taxi en toen eindelijk thuis en lekker slapen!