De eerste dag is alweer bijna voorbij! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu De eerste dag is alweer bijna voorbij! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu

De eerste dag is alweer bijna voorbij!

Door: Rianne Kaminski

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 1: 30-08-2014 - 18:10
Zoals beloofd zou ik een blog beginnen om jullie van mijn tijd in Bangkok op de hoogte te houden. Ik ben vandaag om 9.35 lokale tijd op het Suvarnabhumi airport in Bangkok aangekomen, na een vliegreis van bijna 11 uur. Doordat het een nachtvlucht was heb ik nog mooi een klein beetje kunnen slapen en verliep de reis erg snel. De films en muziek van KLM hielpen natuurlijk ook goed mee
Op het vliegveld zelf was het allemaal snel te vinden en ging het ook bij de douane erg snel. Mijn tas kwam binnen no time al aan en dus kon ik snel door om naar het meeting point te gaan en daar de andere mensen van Stenden te zien. Ik was de eerste, maar al snel kwamen ook de andere 4 aan. We werden begroet door een groep van 7! Thai. We moesten nog even wachten op een ander vliegtuig wat om 10.15 zou landen en dus gingen we naar een bank om daar Thaise Baht te verkrijgen. Meteen viel het op dat de Thaise cultuur volkomen anders was, want iedere keer als we gingen lopen, pakten ze wat koffers over. We wachtten op het andere vliegtuig bij wat bankjes. Daar hadden we al snel door dat de Thaise studenten die ons hadden opgepikt ons zagen als een soort van kermisattractie. Heel veel lachen en zwaaien en we moesten een aantal keer met ze op de foto, haha. Uiteindelijk kwam de andere groep, die bestond uit 4 Nederlanders die met Malaysia Airlines waren gekomen met een tussenstop op Kuala Lumpur. We waren dus in totaal maar met 9 man en werden opgewacht met 7 man.
Toen we compleet waren, gingen we naar de bus van Rangsit University (de universiteit van Stenden in Bangkok, waar wij ook straks onze lessen gaan volgen), waar alle koffers maar voorin en achterin werden gestouwd, want er was geen bagagevak aanwezig. Twee van de Thaise studenten gingen met ons mee. De busreis zelf duurde vrij lang, maar ik heb niet alles meegemaakt want ik sukkelde steeds weg. De jetlag begon al aardig op te komen… Wat ik wel heb gemerkt is dat de wegen erg glad leken van een afstand maar wanneer je erop reed, kreeg je al wel door dat, dat zeker niet het geval was je stuiterde aardig op en neer wanneer er weer eens een hobbel was. Ook leken er niet echt verkeersregels te gelden. Als je naar de omgeving keek, was het contrast enorm. Het ene gebouw viel van ellende bijna uit elkaar en het andere gebouw, leek alsof die nog maar net gebouwd was. Heel random waren er soms ook ineens prachtige met goud bedolven tempels naast de weg gebouwd. Evenals dat er zo ineens een altaartje kon zijn gebouwd om hun goden of koning Bhumibol (ook bekend onder: Rama IX) te vereren.
Toen we aankwamen bij Sita Villa (ons verblijf in Bangkok) gingen ook de laatste twee Thaise studenten ervandoor. Wij werden hier verwelkomt door 3 vrouwen, 1 eigenaresse en 2 “hulpjes”, die fungeerde als kokkinnen en om ons van antwoorden te voorzien wanneer de eigenaresse niet aanwezig zou zijn. We kregen allemaal een glas water en wat huishoudelijke mededelingen werden meegedeeld, en het invullen van wat formulieren.
Toen we de sleutels kregen, gingen we allemaal naar de kamers om ons op te frissen na de lange reis. De kamers zijn simpel maar zien er goed uit. Het heeft een klein balkonnetje wat uitkijkt op een klein tuintje, een bureau met twee stoelen, een badkamer met douche, wc en wastafel, een kledingkast, twee bedden en een koelkast waar je u tegen zegt, zo groot. Na het douchen ging ik met Anouk en Lisanne (die hadden dezelfde vlucht als mij) naar een shopping mall, we gingen met de taxi voor maar 80 baht (ongeveer 2 euro). Die shopping mall was verre van wat wij hadden verwacht. Het was gigantisch, maar ook heel erg westers! Het viel ons vooral op dat er veel westerse modellen werden gebruikt. Maar ook dat crocs heel veel werden gedragen en ook nog eens duurder waren dan bijvoorbeeld allstars, waaaaaaaarom???:o Behalve dit waren er ontiegelijk veel standjes waar je eten kon kopen! Ze zeggen dan ook dat Thai van lekker eten houden en dit was zeker te merken, al vragen we ons wel af hoe ze dan zo slank kunnen blijven, want er was zoveel vet voedsel dat het net zo goed in Amerika had kunnen zijn.. We hebben wat water ingeslagen en zijn toen met de taxi erug gegaan. Het was onvoorstelbaar hoe lang de rij voor de taxi’s was! In de taxi lieten we een formulier zien waarop aanwijzingen stonden voor een taxi chauffeur over het adres van Sita Villa. Helaas leek de man er niet veel van te snappen.. Maar uiteindelijk zijn we nu weer thuis van dit drukke dagje. Ik ga lekker optijd slapen vanavond, want morgen hebben we een introductie dag met veel informatie en gaan we nog een keer naar een shopping mall om daar wegwijs te worden en waarschijnlijk om te laten zien waar de leukste maar ook goedkoopste spullen kunnen krijgen

• 30 Augustus 2014 - 15:07

Miranda:

Heyyyyyyyyyyy superrrrrr bedankt voor dit eerste verslag.nu al veel meegemaakt in 1 dag hahahahahahahaha wauwwwwwwww. ..
    ben benieuwd naar de introductie. .slaap lekker voor zo..veel liefs van ons ly

• 30 Augustus 2014 - 16:15

Oma Rui Apeldoorn:

Ga maar lekker slapen zometeen, dat heb je weel verdiend na zo'n dag.
    geniet van alles om je heen. Thais eten is heet \, daardoor verteert het vet snel.
    vandaar alle slanke mensen. je moet er wel tegen kunnen. Soms is het zoooo scherp dat je mond verdooft lijkt. Veel liefs en tot een volgende keer en GENIET.

• 30 Augustus 2014 - 16:37

Bert Naber:

Hoi Rianne,

Heb genoten van jouw mooie reisverslag! Ben benieuwd hoe het verder verloopt. Veel succes en plezier!
    Gr. Bert.

• 31 Augustus 2014 - 13:35

Wim:

dank je wel van jou e-mail. heb er van genoten. En het lijkt wel of we er ook bij zijn.
    groetjes opa reiss

• 01 September 2014 - 20:47

Alie:

Dag Rianne,

Fijn te merken dat alles goed is verlopen. Prachtig verslag, ik zie het zo voor me. Het is een hele andere wereld! Je bent er nog maar net en dan al zoveel indrukken. Veel plezier.

liefs,
    Alie