Al bijna op de helft! Weekendje Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu Al bijna op de helft! Weekendje Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Kaminski - WaarBenJij.nu

Al bijna op de helft! Weekendje Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 September 2014 | Thailand, Bangkok

Dinsdag, week 5: 30-09-2014
En we hebben er weer een druk weekje en super leuk weekend op zitten! Deze week behandelden we de schouders en het hoofd tijdens de massage les. Morgen hebben we het examen, dus vanavond nog even goed leren. Ook zijn we naar de Or Tor Kor markt geweest met de kookles. Hier kan je allemaal verse ingrediënten halen, eerst kregen we een rondleiding waarbij we wat dingen mochten proeven, zoals: Durian, een vrucht wat qua structuur op een avocado lijkt en erg zou moeten stinken. En dus was ik op het ergste voorbereid, maar het viel allemaal wel mee. Het was alleen niet lekker. Ook hebben we Mangosteen gehad, een vrucht die ik al wel kende, omdat we die bij Élevé in ons laatste nagerecht gebruikten. Het is een vrucht was een beetje lijkt op de lychee qua smaak, alleen wat zoeter. Heel erg lekker. Dus daar hebben we een paar van meegenomen. Ook heb ik nog wat gedroogd fruit gehaald. Vandaag hadden we een fieldtrip naar Elemis spa: http://www.elemisspabangkok.com/home/index.php. Het is een hotel spa gesitueerd in het st. Regis hotel in Bangkok. Echt heel mooi en heel luxe. We kunnen daar nu korting krijgen op een arrangement, dus dat gaan we waarschijnlijk wel doen! Super mooie ervaring lijkt me. We kregen daar een rondleiding en een snelle huidanalyse. Ondertussen begon het weer te regenen en te onweren, het ging weer lekker tekeer. Onderweg was het nog steeds aan het regenen en was de straat al overstroomd en zag onze chauffeur de hobbels op de weg niet meer, dus het was weer een prettig ritje naar huis. Eenmaal bij huis moesten de schoenen uit, omdat je minstens tot je enkels in het regenwater zou staan, maar de chauffeur liep doodleuk met z’n lange broek en all-stars door het regenwater, kan allemaal hier!
Omdat we de afgelopen paar weken veel hebben gereisd, bleven we dit keer dichter bij huis. Namelijk een weekendje Bangkok. Deze week waren we weer op vrijdag vrij, zwaar leven hebben we toch ook... Maar omdat we op woensdag uit waren geweest en nog steeds moe waren, gingen we niet op donderdagavond maar op vrijdag pas weg. Dus donderdag hadden we een lekker chill avondje en vrijdag gingen we op tijd weg, want we gingen shoppen in het grote shopping mall van Siam! Omdat we vrij weinig kleren hadden meegenomen, omdat we die hier wel zouden kopen, waren we allemaal al lang uitgekeken op de kleren die we mee hadden. Tijd voor wat nieuws dus! We gingen eerst naar ons hostel om daar onze tassen te dumpen. Ik zat samen met Lisanne in een kamer en we werden serieus in de kleinste kamer ooit gedumpt. Het had geen raam, omdat we midden op Khao San Road zaten (uitgaansstraat) en dan dus minder overlast hadden. Maar omdat we er alleen hoefden te slapen, maakte het ons niet uit en gingen we gewoon lekker shoppen. We pakten een taxi naar Siam. Lekker met z’n 5en in de taxi, dus met z’n vieren op de achterbank. Lekker proppen! Maar het scheelt wel een hoop geld! Plus het houd je lekker warm als de airco weer eens op 0 staat afgesteld. Eerst was het allemaal heel grappig, want de man vond ons allemaal erg mooie meisjes en wilde onze namen weten. Maar doordat ie zo druk met ons was vergat die hoe die moest rijden. Alleen op een gegeven moment sloeg t om, want hij wilde een extra stop doen bij een of andere gallerij, zodat hij meer geld zou vangen. Daar hadden wij dus echt geen zin in, omdat wij gewoon lekker wilden shoppen en dus maakten we duidelijk dat we gewoon naar Siam wilden. De man was het er alleen totaal niet mee eens en dus bleef hij maar zeuren. Lisanne zei op een gegeven moment iets met fuck, waar die vent het ook al niet mee eens was en dus zei die de hele tijd tegen Anouk (die naast hem zat) dat Lisanne no good was met allemaal handgebaren. Hij vond het helemaal niets, maar Anouk daarentegen was wel een heel goed meisje volgens de man. Uiteindelijk bracht ie ons wel naar Siam. Daar aangekomen liepen we meteen tegen een eetstandje aan met BROOD! Oh mijn god, wat hadden we echt lekker brood gemist en dus konden we deze kans niet voorbij laten gaan en gingen we lekker eten. Ik had een bagel met feta, bacon en zongedroogde tomaatjes en een mango-passievrucht smoothie. Echt genieten! Daarna gingen we shoppen, bij de westerse winkels.. Jaja, ben je in een ander continent, ga je alsnog naar de H&M en forever 21.. Maar ben wel geslaagd. Met 3 korte broeken en 4 shirtjes thuisgekomen. Het enige nadeel.. Het paste nu niet meer allemaal in de tas die ik meehad voor het weekendje weg. Na het shoppen gingen we weer terug naar Khao San Road om daar wat te eten. Maar eerst wilden we de gekochte spullen boven droppen op de kamer en even opfrissen. Maar toen Lisanne ging douchen, bleek dat t water niet wegliep en doordat er geen afscherming was, stond de hele badkamer blank en begon de prullenbak zelfs te drijven! Daardoor kwamen we erachter dat er een dikke pluk zwarte haren achter de prullenbak lag, gatverdamme… En toen zagen we ook nog ineens een appel in de prullenbak die niet van ons was (maar uiteindelijk van Daphne bleek te zijn, oeps). En dus vroegen we om een andere kamer.. We legden uit wat het probleem was, en we kregen niet eens excuses ofzo. Het was gewoon; oke: well then you need to pay extra! (dan moet je maar meer betalen) Ja doeiii, zij kunnen niet schoonmaken.. Maargoed na wat onderhandelen kregen we een nieuwe kamer toegewezen. Deze was echt een stuk groter, terwijl je daar dus hetzelfde bedrag voor betaald. Maar wat we heel raar vonden is dat er maar 1 stopcontact was in de hele kamer! En die werd ingenomen door de televisie! Dus als je wat wilde opladen, kon je de televisie niet aanhebben.. En er was ook nog eens geen shampoo of douchegel ofzo. Heel anders dan we gewend waren bij de andere hostels en hotels. Maar uiteindelijk toch nog kunnen douchen, zodat we daarna konden eten. We kregen daar echt de meest slechte service die we tot nu toe hadden gehad. De life muziek stond keihard zodat we moesten schreeuwen om elkaar te verstaan en onze bestelling door te geven. Ik had een voorgerecht besteld maar dat kwam als allerlaatste gerecht nadat de rest van de voorgerechten en hoofdgerechten waren gebracht. Daarnaast was de pasta carbonara, meer pasta met omelet en leek het of de loempia’s wel 20x de frituur in waren geweest. Mijn bruschetta was niet te vreten en de rekening klopte niet. En toen we dat aangaven, duurde het een kwartier voor ze eindelijk erachter waren wat er fout was, terwijl we dat al 3x hadden gezegd. Ze hebben er uiteindelijk met z’n vijven (bediening) plus extra keukenpersoneel aan moeten werken en uiteindelijk moesten er maar 2 dingen van de rekening af gehaald worden.
Daarna zijn we nog even wezen kijken bij alle kraampjes en winkeltjes in de straat. We waren al een tijdje op zoek naar van die gevlochten armbandjes en die hebben we uiteindelijk gevonden bij een vrouw die ze op straat stond te verkopen, dus nu hebben we onze polsen weer mooi versierd. Er lopen ook veel vrouwtjes rond met domme hoeden die je kunt kopen voor 200 baht en met heel veel armbandjes met de meest rare teksten; volgens mij hebben ze geen idee wat erop staat. Het zijn namelijk dingen als: I love wale sperm (whale is dus nog fout gespeld ook) en I fuck lady-boys. Juustem.
Het was weer een leuk feestje, voor de verandering. We gingen eerst ergens op straat aan de buckets. Dat is dus gewoon een emmertje waar kleine kinderen normaal mee spelen, maar dan gevuld met drank en dat is een stuk goedkoper dan het per glas doen. In de hoek stond een groot bord met allemaal neppe id’s en certificaten, wat je dus kunt kopen. Maar wat er allemaal niet uitziet haha. Een Nederlands ID, heeft namelijk een mooie nederlands vlag rechtsbovenin en er staat ook verder nergens een burgerservicenummer oid. Heeeeeel geloofwaardig. Kom je de grens wel mee over hoor! Om 12 uur stond de politie op de stoep en moesten we naar binnen, dus alle tafeltjes en stoeltjes werden ingeklapt en toen werden we naar de club geleid die erachter zat. Het was daar echt heel leuk. Heel gezellig. Er was een Thais meisje, die ons heel interessant vond en de hele tijd met ons ging dansen om dan selfies met ons te maken of om een filmpje te maken van hoe ze met ons aan het dansen was, heel grappig. We blijven nog steeds een toeristische attractie, zelfs op zo’n toeristische plek. Binnen bleken de buckets 2x zo duur te zijn als buiten en dus gingen we maar ergens anders heen. Op straat stonden allemaal mensen die lachgas ballonnen verkochten, dus wij gingen ze even helpen met verkopen door iedereen aan te spreken en ze over te halen om er eentje te kopen, omdat je het toch ECHT geprobeerd MOEST hebben, haha. Het werkte nog ook. Het was dan ook wel heel goedkoop, namelijk maar 50 baht (1,25 euro). De vrouw die we hielpen bleek zelfs Nederlands te kunnen. We hebben best lang met haar staan praten, dus moet je nagaan hoe toeristisch het is, als ze al zo goed Nederlands kan alleen door de toeristen.
Hierna kwamen we een club tegen, die serieus The club heet, en dat heel leuk moest zijn dus gingen we daar naar binnen. Nou het was verschrikkelijk. Iedereen op elkaar gepropt en alleen maar house muziek. Toen we naar buiten gingen, bleek dat het al sluitingstijd was.. Terwijl het nog maar 2 uur was!:o We hebben nog wel even rondgekeken, maar er was niet erg veel meer te doen en dus gingen we maar netjes naar bed met wat tegenzin.
Op zaterdag gingen we naar the golden mountain, helaas zonder Anouk, want die ondervond de gevolgen van de nacht ervoor nog. Golden Mountain is een soort van tempel die wat hoger gelegen is en waar je echt een heel ver kunt kijken over Bangkok. We gingen met de Tuk Tuk, heel grappig was dat. De naam Tuk Tuk komt van het geluid dat ze maken wanneer ze ergens stilstaan met een lopende motor. Het uitzicht was heel mooi en je kon daardoor ook echt de tegenstrijdigheid zien. Zo had je tempels en dan meteen ernaast een krottenwijk, waarbij de huisjes leken om te waaien en in te storten zodra er wat wind stond.. Heel apart blijft dat. Na de golden mountain gingen we naar China Town, dit viel helaas echt totaal tegen. In New York was ik ook in China Town geweest en daar was het alsof je in een totaal andere wereld was beland, maar hier zag je bijna geen chinezen, terwijl het toch echt China Town was. Alleen op de gebouwen stond het een beetje in het chinees, maar de inrichting van alles was niet eens echt typisch chinees. Heel erg jammer. Op een gegeven moment kwamen we in een steegje uit, wat leidde tot een Chinese tempel, het enige typisch Chinese wat we hebben gezien. Daar waren ook veel poesjes in kleine kooitjes en 1tje zat vastgebonden, heel zielig… Ze eten toch katten in China? Nouja, anyway.. We zijn daar snel weg gegaan. We hebben nog even rondgekeken, maar konden helaas niets leuks meer ontdekken. Dus daarna snel maar terug met de Tuk Tuk om te kijken hoe het met Anouk ging. Daarna gingen we lekker eten, dit keer was het een stuk beter! Ik had erg veel zin in een glaasje rode wijn, wat ze lang niet overal op de kaart hebben staan (lees: bijna nergens), maar rode wijn serveren ze hier ijskoud.. Maargoed gelukkig is t hier warm en verwarmt t dus ook vrij snel, haha. Maar toch wel heel raar. Na het eten, hadden we natuurlijk weer een feestje, hoe kan het ook anders. Het was weer een superleuke avond. We begonnen weer in dezelfde club als de vorige avond. Daphne en Kelly wilden graag naar The Club, Anouk wilde slapen en dus splitsten we op. Ik ging samen met Lisanne nog even ergens een drankje doen en praten met mensen op straat die we hadden ontmoet. Weer heel gezellig. En heel leuk, want zo kon je eindelijk normaal Engels spreken met mensen!
Helaas was ik de volgende dag degene die de gevolgen van drank moest ondervinden, het was dus een iets te leuke nacht geweest.. Oeps? De terugreis was daarom echt genieten.. De rest ging naar de weekend markt, maar ik zocht lekker m’n bedje op. Dus het was een lekker chill dagj voor mij. Achteraf ook maargoed geweest, want het bleek dat er ontiegelijk veel dieren waren. Allemaal heel schattig, maar wel allemaal met z’n allen in een veels te kleine kooi. Heel zielig. Niets voor mij. Die avond gingen we kijken wat we volgend weekend gingen doen en dus hebben we maar meteen geboekt gisteren. Donderdag vertrekken we naar het zuiden: we beginnen op Phuket, dan blijven we daar tot vrijdag, waarna we vertrekken naar Ko Phi Phi tot en met zondag en dan zondagavond gaan we naar Krabi. Weer superveel zin in!

• 06 Oktober 2014 - 10:40

Wim:

lieve Rianne,
    dank voor je reisverslag ook in
    Nederland hebben we tuk, tuk en wel
    in Amsterdam (waar anders).
    opa

• 12 Oktober 2014 - 08:10

Miranda:

wauwwwwwwwwwww wat een super leuk reisverslag weer !!! Je zou dr een boekje van kunnen maken.. Ga gauw het andere verslag lezen!!
    Liefs...

• 05 November 2014 - 15:25

0pa En Oma Reiss:

Lieve Rianne,
    wat een verassing, hartelijk dank voor het kaartje dat we kregen.
    Nog even en je komt weer thuis we verheugen ons er op je weer
    te zien en je in onze armen te mogen sluiten.
    mochten we niets meer vernemen dan wensen wij je een goede reis (een S )
    en alvast welkom thuis.
    opa en oma Reiss